11 Mart 2011 Cuma

Temel Spor Eğitimi ve Sosyal Yaşam

İyi bir sporcu olabilmek için doğru temel spor eğitimi alınması şarttır. Yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda temel spor eğitiminin üç ana branş çatısı altında toplandığı görülmektedir.
Profesyonel spor yaşamına adım atacak olan sporcu adaylarının yüzme, atletizm ve cimnastik branşları ile ilgili alacakları eğitimler, spor kariyerlerinin daha iyi seviyelere gelmesinde yardımcı olmaktadır.

Sonuç olarak faaliyet gösterilecek branş hangisi olursa olsun sporcunun başarısını etkileyen en önemli faktör temel spor dalları ile ilgili küçük yaşta aldığı eğitimdir. Yere nasıl basacağını bilemeyen veya dengesini kuramayan bir genç ne kadar yetenekli olursa olsun başarılı olması beklenemez.

Üst düzey profesyonel sporcu olabilmek için tüm faktörlerin bir araya gelmesi ve çok çalışmak gerekmektedir. İlgili spor branşına yatkın fiziksel yapıya sahip olmak, yetenek, iyi beslenme, doğru ve yeterli antrenman sayılarına ulaşmadan üst düzey sporcu olunması imkansızdır. Bununla birlikte her spor yapan insanın üst düzey sporcu olması da beklenemez. Spor sadece yarışma ve rekabet olarak değil aynı zamanda bir hayat tarzı olarak kabul edilmelidir. Spor yapan insanların daha sağlıklı ve daha sosyal oldukları şüphe götürmez bir gerçektir. Takım ruhuna sahip oldukları için bu tip insanların iş hayatlarında da diğerlerine oranla daha başarılı oldukları gözlemlenmektedir.

Spor yapan çocuklarımız profesyonel sporcu olmasalar bile spor sayesinde kötü alışkanlıklardan uzak durup sağlıklı bir sosyal gelişim göstermektedirler. Spor, bedensel sağlıklı yaşamın yanı sıra zihinsel sağlıklı yaşamın da en önemli unsurlarındandır. Sporla ilgili olan insanların spor endüstrisinin büyümesinde ve spor kültürünün yeni nesillere aktarılmasında son derece önemli rolleri bulunmaktadır.

Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi kilit sektör konumunda bulunan ve tüm diğer sektörlere etkisi bulunan spor endüstrisinin kalkınmasının ekonomimize ve şehrimizdeki ticaret hacmine de direkt olarak etkisi bulunmaktadır.

Gençliğinde spor yapma imkanı bulamamış orta yaş ve üzeri insanların bile haftada 3 gün günde en az 5 km. Yürüyüş yapmaları tavsiye edilmektedir. Bu tip egzersizlerin kalp ve damar rahatsızlıklarını engelleyerek yaşam kalitesini artırdığı yadsınamaz bir gerçektir.
Sevgi ve saygılarımla, spor ve sağlık dolu günler dilerim.